تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا Joomla

تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا Joomla :

برای دسترسی به تنظیمات سایت در تنظیمات کلی جوملا ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید، سپس از منوی بالایی پنل کاربری “سیستم” و سپس “تنظیمات کلی” را انتخاب کنید.

صفحه ای همانند تصویر زیر برایتان نمایش داده می شود.همان طور که مشاهده می کنید تب اول مربوط به تنظیمات سایت است.

نام سایت : نامی که برای سایت خود در نظر گرفته اید را در این قسمت وارد کنید . توجه داشته باشید که ستاره کنار فیلد نشان دهنده اجباری بودن این فیلد در تنظیمات کلی جوملا است.

سایت غیرفعال : گاهی اوقات نیاز دارید که سایت خود را از دسترس کاربران خارج کنید ، برای اینکار این گزینه را روی بلی قرار دهید.

پیام غیرفعال : مشخص می کند که در صورت “بلی” قرار دادن فیلد بالا (سایت غیرفعال) چه پیامی به بازدیدکنندگان سایت نمایش داده شود.
“مخفی” هیچ پیغامی را نمایش نمی دهد.
“پیام اختصاصی” پیامی که شما می‌توانید به طور اختصاصی برای سایت خود در زمان غیر فعال بودن سایت نمایش دهید.

تصویر صفحه آنلاین : می‌توانید تصویری اختصاصی برای سایت خود در نظر بگیرید.عرض عکسی که در این قسمت تنظیمات کلی جوملا قرار می دهید باید کمتر از ۴۰۰ پیکسل باشد.

ویرایشگر پیش فرض : شما می توانید ویرایشگر اصلی وب سایت را از این قسمت تنظیمات کلی جوملا مشخص کنید که در قسمت های مختلف اعم از تولید محتوا (نوشت مطلب) و همچنین برخی ماژول ها کاربرد دارد.قویترین این ویرایشگرها Editor – JCE نام دارد که بهتر است این مورد را انتخاب کنید.

کد امنیتی (Captcha) :این بخش در جوملا نسخه ۲.۵ کد امنیتی به هسته جوملا اضافه شد. همان تصویر عجیب و غریبی (!) است که در جای جای دنیا وب به چشم می خورد و هنگام گزاشتن نظر و یا ارسال یک فرم، ثبت نام و… باید آن را وارد کنید.

سطح دسترسی پیش فرض میزان محدودیت برای دسترسی به مطالب، منوها، آیتم های منو و سایر آیتم ها را مشخص می کند. شما می‌توانید در تنظیمات این گزینه تعیین کنید که محتوا، منوها و سایر آیتم‌ها بصورت پیش‌فرض بر روی عمومی ، ثبت نام کرده یا ویژه باشد.

محدودیت پیش‌فرض لیست : تعداد پیش‌فرض لیست‌ها در مدیریت جوملا را تعیین می‌کند.

برای آشنایی با نحوه دسترسی به منوها در جوملا به لینک زیر مراجعه کنید :

دسترسی به منوها در جوملا Joomla

برای آشنایی با روش ساخت برچسب یا تگ هنگام ایجاد مطلب در جوملا به لینک زیر مراجعه کنید :

روش ساخت برچسب یا تگ هنگام ایجاد مطلب در جوملا Joomla

برای آشنایی با مفهوم تنظیمات کلی در جوملا لینک زیر را مشاهده کنید :

تنظیمات کلی در جوملا Joomla